KTM Duke 390 Forum banner

Verlagen van de zithoogte voor Duke 390

3 reading
9.9K views 7 replies 6 participants last post by  Charles  
#1 ·
Ik ben bezig met het verlagen van mijn zadelhoogte voor mijn 2022 Duke 390 met 35MM. Ik heb dit al eens eerder gedaan toen ik een Ducati Monster 1100 had en ik herinner me dat ik de ketting los moest maken, omdat het verlagen speling op de ketting wegneemt. Heeft iemand zijn 390 Duke verlaagd en moest je de ketting aanpassen na het verlagen? Mijn motor heeft ongeveer 1.000 mijl en de ketting is helemaal niet uitgerekt, dus ik heb niet veel speling om te lossen.

#2 ·
Ik denk dat de kettingspanning bij het verlagen van je zithoogte meer te maken heeft met de manier waarop je swingarm rond het voortandwiel beweegt. Ik gok dat je dog bones of iets dergelijks gebruikt om de 390 te verlagen. Het kan zich wel of niet gedragen als je Ducati. Ik zou denken dat het het gemakkelijkst is om de ketting los te maken bij het laten zakken, zodat de speling zichtbaar is wanneer je de ketting opnieuw spant.

Net zo belangrijk is de positie van je zijstandaard als de motorfiets is verlaagd, de motorfiets kan veel rechterop staan.