Misschien had ik 0 tot 60 niet moeten vermelden. Moeilijk te meten, dat is meer een gevoel. Ik ben aangenaam verrast door de prestaties van de standaarduitvoering. Ik rijd voor mijn werk vrachtwagen, geen races. Ik heb een 2016 gekocht voor een goede prijs. Dus ik ben van plan ermee te knutselen. Ik vind het erg fijn hoe licht hij is en hoe goed hij stuurt. Ik ben geĂŻnteresseerd in een ECU en een pijp voor warmtereductie en een langere levensduur, net als vermogen. Als ik moet kiezen tussen alle pk-winst en een beter middenbereik en koppel versus meer pk's, zou ik het middenbereik en het koppel nemen.
Groeten uit Boston! Ik heb een 2020 Duke. Ik heb de Coober ECU, de ontgrendelde airbox cover en de de-cat op de mijne geĂŻnstalleerd en zal nooit meer terugkijken. Het enige andere dat ik van plan ben te doen, is een slip-on.
Zoals hierboven vermeld, heeft niet iedereen toegang tot een dyno en het zou en maakt echt geen verschil voor mij. Mijn motor is een verdomde raket. Ik probeer niet elke keer van de lijn te komen en te vechten om het voorwiel op de grond te houden, het is geen dragbike en als iemand er een koopt met die bedoeling, hebben ze het punt gemist.
Daarmee werkt de Coober ECU verbazingwekkend goed. De standaard 390 is uitzonderlijk dik van de koppeling bij 5 mph in het verkeer. Het wordt allemaal klonterig met te veel brandstoftoevoer. Met de ECU verdwijnt dat allemaal. Je kunt je hand van het gaspedaal halen bij 5 mph in de eerste versnelling en de ECU berekent en corrigeert de brandstoftoevoer, zodat hij zelfs in hellingen niet vastloopt, klonterig wordt of afslaat. Aan de bovenkant van de dingen is alles gladgestreken, maar veel responsiever en agressiever als je een handvol pakt. Ik denk dat mijn toerenbegrenzer ook met 2500 RPM+ is verhoogd.
Het enige andere dat ik met deze setup heb gedaan, was de decat keramisch laten coaten. Ik raad ten zeerste aan om 100 uit te geven en de decat keramisch te laten coaten. De stralingswarmte wordt drastisch verminderd. Volgende winter haal ik de uitlaat eraf en laat ik alles keramisch coaten. -Het ziet er ook mooi uit, geen verkleuring aan de header, geen roest!