Hier is mijn ervaring.... Ik kocht een NIEUWE 2016 KTM RC390 (in 2016). Ik bezat hem een jaar lang en reed er bijna 2.000 mijl mee op het circuit. Ik hoorde steeds verhalen over horrorverhalen, doorgebrande koppakkingen, enz. Ik had het gevoel dat de bouwkwaliteit niet echt op hetzelfde niveau stond als de Japanse concurrentie. Ik verkocht hem en beschouwde mezelf als gelukkig dat ik GEEN mechanische problemen had
Ik verving hem door een Yamaha R3. De bouwkwaliteit was iets beter, maar het voelde nog steeds "goedkoop" aan (voor mij). De R3 was super betrouwbaar. Ik eindigde zelfs met TWEE Yamaha R3's - een voor de straat en een voor het circuit. De motor heeft de tand des tijds doorstaan (de MT-03 gebruikt dezelfde motor). Mijn enige klacht was dat hij me niet echt enthousiast maakte? Hij leek me een beetje "vanille"/saai?
Ik eindigde met het kopen van een nieuwe 2024 Duke 390 en een gebruikte 2019 Duke 390 voor mijn vrouw. Ik kan je vertellen dat de bouwkwaliteit is verbeterd sinds 2016, maar nog steeds aan de "goedkope" kant... Het belangrijkste is dat de Duke me enthousiast maakt!!! Het is leuker dan de Yamaha was. Ik doe al mijn eigen onderhoud. Als ik meer aan de KTM ga sleutelen dan aan de Yamaha, is dat een afweging die ik bereid ben te maken. Ik heb momenteel drie motoren (de andere zijn grotere motoren) en ik denk dat mijn Duke 390 mijn favoriete motor is die ik bezit

.