KTM Duke 390 Forum banner

Grotere banden op mijn Duke 390 120/70r17 voor 160/60r17 achter PART 1

15K views 12 replies 7 participants last post by  Aussie390  
#1 · (Edited)
Hallo
Ik zie veel geklets over bredere banden op de Duke, dus wat de heck, ik doe het!
Ik heb Battlax S22 120/70 voor en 160/60 achter gekocht.
JA, ik wil een meer vlezige look, maar als de prestaties eronder lijden, ga ik terug naar de standaard.
Ik heb de voorband gisteravond gemonteerd... Ik heb de achterband pas vanmiddag ontvangen, ik zal hem morgen monteren en verslag uitbrengen.

Voordat mensen negatieve opmerkingen beginnen te maken, begrijp alsjeblieft dat ik niet langer race of mijn motoren tot het uiterste drijf, ik cruise gewoon door de stad. Ik word ouder, ik heb een gezin om me zorgen over te maken.
Ik behoud ongeveer 1" chicken strips op mijn banden
Image
Image

Ik heb het geprobeerd in de stad, een paar bochten en wat snelweg.
Ik moet toegeven dat ik het leuk vind, het voelt veel beter aan dan de OEM-voorband.

Over het algemeen is de band; 1/2" hoger en 3/8" breder.
De motor is ongeveer 1/4" hoger aan de voorkant (voorlopig).

De U-vorm waar sommige experts naar verwezen hebben, is alleen merkbaar in de laatste inch van de zijwand, wat ik het chicken strips-gebied noem. Dat zal ik toch nooit bereiken. De rest van de band heeft een mooie vorm.

De S22 voelt echt goed en plakkerig aan, het was 12 graden C en het voelde meteen gripvast aan.

Ik zal zo snel mogelijk verslag uitbrengen over de achterband.

Hier is een voorproefje van de achterband.
Image

#2 ·
Interessant. Ik ga de andere kant op. Ik heb net een paar S22's besteld. Standaard 110 voor de voorkant, maar 140 voor de achterkant. Ik gebruik de Duke als tweede motor om rond te rijden in de steegjes, dus precies het tegenovergestelde gebruik. Ik zal je vertellen wat ik ervan vind als ik ze monteer.

Verzonden vanaf mijn LLD-L31 met Tapatalk

#7 ·
Interessant. Ik ga de andere kant op. Ik heb net een paar S22's besteld. Standaard 110 voor de voorkant, maar een 140 voor de achterkant. Ik gebruik de Duke als tweede motor om rond te rijden in de steegjes, dus precies het tegenovergestelde gebruik. Ik zal je vertellen wat ik ervan vind als ik ze monteer.

Verzonden vanaf mijn LLD-L31 met Tapatalk
Hallo, ik neem contact op om te zien hoe deze banden voor u werken, bent u tevreden met de maat, of zou u breder zijn gegaan?

#3 ·
Beide banden gemonteerd, ik vind ze erg leuk.
De achterkant is 5/8" breder, breder dan ik had verwacht.

Rijdt erg fijn
Misschien een beetje lichtere besturing
De motor is hoger, ik kan niet zeggen hoeveel, maar het is merkbaar. Ik gok 1/2" hoger, maar mijn oude band was versleten +- 3/16". Dus over het algemeen is de motorfiets waarschijnlijk 1/4 tot 3/8 hoger dan origineel.
Ik reed 120 km/u en merkte geen vermogensverlies. Hetzelfde geldt voor het rijden in de stad.
Eerlijk gezegd ben ik erg blij met mijn keuze
Bovendien ziet de motor er beter uit en ik ben meestal niet oppervlakkig... maar hij ziet er wel mooi uit!
Ik heb er vertrouwen in dat ik geen problemen zal hebben met scherpe bochten.
De s22 zijn mooi en plakkerig aan de zijkanten.
De achterband heeft niet de lichte U-vorm
Ik zal af en toe terugkomen voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn.
Image
Image

Image

BLIJF VEILIG!

#9 ·
Beide banden gemonteerd, ik vind ze erg leuk.
De achterkant is 5/8" breder, breder dan ik had verwacht.

Rijdt erg lekker
Misschien een beetje lichtere besturing
De motor is hoger, ik kan niet zeggen hoeveel, maar het is merkbaar. Ik gok 1/2" hoger, maar mijn oude band was versleten +- 3/16". Dus over het algemeen is de motor waarschijnlijk 1/4 tot 3/8 hoger dan origineel.
Ik heb 120 km/u gereden en geen vermogensverlies opgemerkt. Hetzelfde geldt voor rijden in de stad.
Eerlijk gezegd ben ik erg blij met mijn keuze
Bovendien ziet de motor er beter uit en ik ben meestal niet oppervlakkig... maar hij ziet er wel mooi uit!
Ik heb er vertrouwen in dat ik geen problemen zal hebben met harde bochten.
De s22 zijn mooi en plakkerig aan de zijkanten.
De achterband heeft niet de lichte U-vorm
Ik zal af en toe terugkoppelen voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn. View attachment 53786 View attachment 53787
View attachment 53788
BLIJF VEILIG!
je hebt geweldig werk verricht door foto's te plaatsen en je gedachten te delen, kun je een update geven?
ik sta op het punt om zelf de overstap te maken naar grotere banden, maar om een heel andere reden. ik doe veel wheelies haha en meestal monteren we grotere achterbanden voor een groter oppervlak/contactvlak, omdat we een tijdje maar op één wiel zitten haha, kun je een langetermijnupdate geven?

#4 ·
Ik heb 60 mijl gereden op mijn nieuwe S22s. 110/70 voor en 140/70 achter. Ik rijd redelijk vlot. Ik vind de 140's fijn. Ik heb de hoeveelheid van de band gemeten die ik op de 150 had gebruikt. Over de breedte van de band was het 158 mm. Op de 140 is het 172 mm (de volledige booglengte over het loopvlak). Rekening houdend met het feit dat de 140/70 een iets kleinere omtrek heeft (wat het contactvlak verkleint voor een equivalente contactvlakbreedte) dan de 150/70, betekent dit nog steeds dat ik een veel groter oppervlak van de 140 gebruik dan op de 150 (wat er voor mij altijd te geknepen uitzag).

#5 ·
Dus ik heb een paar honderd km gereden en ben erg blij met mijn beslissing. Ze voelen vanaf het begin gripvast aan, zelfs bij 15° C. Rijdt geweldig, doet niets verkeerd. Ik heb flink geleund in de op- en afritten en voelde me prima.
Ik moet toegeven, ik hou echt van het uiterlijk van een grotere achterband.
Kan het zijn dat de s22 gewoon zo'n goede band is dat ze een maat groter of kleiner goed werken??
Hoe dan ook, ik vind het leuk.

Kermit, ik ben ook geĂŻntrigeerd door de maat en vorm en het resultaat. Het zou super cool zijn om de 2 set-ups naast elkaar te vergelijken. Ik hoop dat je ook van je set-up geniet.

Geniet van je Dukes en wees voorzichtig.

#11 ·
De richtingaanwijzers hebben geen invloed op de prestaties of het rijgedrag. Ik zou mijn geld liever besteden aan iets dat mijn algehele rijervaring beĂŻnvloedt in plaats van esthetiek. Sommige mensen doen niet zoveel moeite om er goed uit te zien als ze comfortabel/ervaring hebben met rijden. Ook is het prestatieverschil waar je het over hebt verwaarloosbaar, hij vermeldde dat hij geen serieus vermogensverlies aan de bovenkant opmerkte. Voor iemand zoals ik die veel wheelies doet, helpt het enorm om een maat groter te gaan in de banden! Maakt de motor 10x stabieler. Ik heb nog nooit serieuze instabiliteit opgemerkt met een grotere band, en ik "verscheur" de straten niet alsof ik op een circuit zit, dus er is geen echte zorg, behalve het toevoegen van een beetje extra gewicht en als je zoals ik bent en toch geen snelwegen met deze motor doet, is het verliezen van een paar MPH geen dealbreaker.

#12 ·
De richtingaanwijzers hebben geen invloed op de prestaties of het rijgedrag. Ik zou mijn geld liever besteden aan iets dat mijn algehele rijervaring beĂŻnvloedt in plaats van esthetiek. Sommige mensen besteden niet zoveel moeite aan er goed uitzien als aan hun rijcomfort/ervaring. Ook is het prestatieverschil waar je het over hebt verwaarloosbaar, hij vermeldde dat hij geen serieus vermogensverlies aan de bovenkant opmerkte. Voor iemand zoals ik die veel wheelies doet, helpt een maat groter in de banden enorm! Maakt de motor 10x stabieler. Ik heb nog nooit serieuze instabiliteit opgemerkt met een grotere band, en ik "verscheur" de straten niet alsof ik op een circuit zit, dus er is geen echte zorg behalve het toevoegen van een beetje extra gewicht en als je zoals ik bent en toch geen snelwegen met deze motor doet, is een paar km/u verliezen geen dealbreaker
Dus de knipoog emoji...
Had ik "incrementeel" moeten markeren?